Så tar du reda på fakta om kontorshotellet!

04 Aug

Som företagare vet du att det kan vara en enorm skillnad mellan teori och praktik. Att det finns ett avstånd, ibland lika stor som resan mellan jorden och månen, mellan att ha en bra idé i teorin och sedan genomföra den i praktiken.

Det är skillnad mellan att prata om “service i världsklass” och “billigaste lösningen” och gestalta dessa värden i verkligheten.

Precis detsamma gäller för kontorshotell. Det är en sak att skriva att man har ett trevlig, underbart och prisvärt kontorshotell och en annan att verkligen leverera detsamma i realiteten.

Så för din egen skull: innan du skriver på kontrakt och beslutar dig för vilket kontorshotell som ska vara bas för just din verksamhet, så gör åtminstone lite grundläggande research om kontorshotellet ifråga.

Här följer 3 tänkvärda faktorer att ha som utgångspunkt.

1. Fråga grannarna!

Innan du skriver kontrakt vill du förstås ha kunskap om kontorshotellets service och standard. Eller mer frankt uttryckt: vad för slags värden kontorshotellet ifråga kommer leverera för hyran du betalar. Och vad för åsikter kan vara mer relevanta än de andra hyresgästernas? Det är ju inte svårare än att ringa och fråga vad de tycker, exempelvis:

  • Bra service?
  • Trevliga medarbetare?
  • Fungerar bredbandet?
  • Fungerar städningar?
  • Är miljön inspirerande?

På samma gång får du även en uppfattning om vilka grannar du kommer få. Och vi behöver väl knappast tjata om vikten av att ha “goda grannar”, eller hur?

2. Tänk på kunderna

En annan superviktig faktor att väga in när du väljer kontorshotell i Göteborg är såklart den kategori av människor som ska finansiera din verksamhet. Kunderna.

För många företagare är kundrelationen och mötet med kunden en avgörande framgångsfaktor, och givetvis kommer miljön på ditt kontorshotell att påverka kundens uppfattning om din verksamhet.

3. Titta in i framtiden

Glöm inte att även blicka en bit in i framtiden när du väljer kontorshotell! En adekvat fråga i detta avseende är om du kan växa som företag på din nya kontorsadress? Eller måste du flytta hela verksamheten om du behöver anställa fler medarbetare.

Tags: